Food

Gezond bananenijs (als ontbijt, tussendoortje of dessert)

3

IJs. Ik denk dat iedereen het wel lekker vind. Maar gezond, nee, dat is het niet altijd. Toen ik een vlog bekeek van degroenemeisjes vond ik de oplossing: bananenijs. Later zag ik het nog een paar keer in fooddiary video’s op Youtube voorbij komen. Ik moest het natuurlijk proberen. Dus, na een aantal keer uittesten deel ik vandaag met jullie het recept van gezond bananenijs. Het is super simpel om te maken, het is lekker en gezond. Ik eet het ijs het liefst als ontbijt, met superfoods erover heen. Maar je kunt het natuurlijk ook als tussendoortje of dessert eten.

Basis recept bananenijs (voor 1 portie)

banaan 014

  • 2 – 3 bevroren bananen
  • scheutje (plantaardige) melk
  • keukenmachine / blender

Omdat het een basisrecept is, kun je nog van alles toevoegen. Zoals citroensap (écht lekker), cacaopoeder of kaneel. Ik zag zelf bij sommige recepten van andere mensen dat ze spinazie toevoegden! (WHUT). Je kunt dus alle kanten op met dit recept.

banaan 002

Je moet natuurlijk beginnen met het invriezen van de bananen. Ik deed de bananen de avond van de voren in de vriezer, zodat ze de volgende ochtend helemaal bevroren zouden zijn.

banaan 015

Hoe maak je het ijs? Dit is echt te simpel voor woorden, maar oké. Je doet de bananen en een scheutje melk in de blender. Blend dit (het liefste) op de ijs-stand van je blender of keukenmachine. Dat gaat het makkelijkste.

1

banaan 017

Blend de bananen totdat het een smeuïg geheel is geworden. Nu kun je het gaan serveren. Ik deed mijn ijs in een kommetje en voegde aan mijn ijs wat chia zaadjes, lijnzaad, kokoschips en 2 kiwi’s toe.

2

banaan 022

En eigenlijk is het dan al klaar. Zoals ik al eerder zei, kun je echt alles toevoegen wat je zelf lekker vind. Hert kan bijna nooit mislukken.

banaan 024

Heb jij al weleens gehoord van het bananenijs? Zo ja, wat voeg je allemaal toe? Zo nee, YOU NEED TO TRY THIS!

Liefs,

Daphne

Previous Post Next Post

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply