Lifestyle

Budget Sport tips

Hallo iedereen,

Één van mijn voornemens was om fitter te worden en om een betere conditie te krijgen. Ik speel al 2x per week volleybal, maar voel ook de behoefte om thuis wat beweging te krijgen. Dus vandaag heb ik 5 bugdet sport tips waarvoor je niet veel nodig hebt. Ik ben zeker geen sportexpert, maar ik hoop toch een aantal mensen hiermee te inspireren dat je niet gelijk 20 km hoeft te rennen of elke dag naar de sportschool hoeft te gaan om je lichaam wat beweging te geven.

1

Tip 1 Workout in je slaapkamer/woonkamer/tuin etc.

Dit heb ik verschillende keren een periode gedaan: ik kwam uit bed, deed wat oefeningen in mijn pyjama en ging daarna naar beneden om te ontbijten en de rest van mijn ‘morning routine’. Ik ben nu al een weekje bezig met een ’21 days challenge’ (maakt niet uit wat de challenge is) waarbij ik elke dag 10 minuten een mini workout doe. Het enige wat je nodig hebt is een plek om je workout te doen en wat oefeningen. Het internet (en youtube) staan helemaal VOL met workout inspiratie, dus als je opzoek bent: in de zoekbalk ‘workout inspiration’ of ‘workout at home’.

3

http://https://www.youtube.com/watch?v=cyh82HKddUc

http://https://www.youtube.com/watch?v=StNBJfueew4

Tip 2 Dansen

Met dansen zet je je hele lichaam aan het werk. Je zou je oordopjes in je oren kunnen doen en gewoon random gaan dansen, maar je zou ook het spel Just Dance kunnen gebruiken. Je hebt hier niet persé een Wii of andere spelcomputer voor nodig, maar je kunt ook gewoon op youtube in de zoekbalk ‘Just dance’ in typen. Het is erg leuk om te doen en het is goed voor je lichaam haha.

http://https://www.youtube.com/watch?v=IgFU5jsVbkM

Tip 3 Touwtje springen

Het klinkt heel cliché, maar met touwtje springen verbrand je in een korte tijd al veel calorieën en .. wie wil dat nou niet? Een springtouw kost maar heel weinig en je kunt het bijna over doen. Je zou kunnen beginnen met 3 minuten touwtje springen, dan 4 minuten, daarna 5 enz. Het is wel erg zwaar, daarom is het belangrijk dat je het goed opbouwt.

4

Tip 4 Rennen

Hier heb je denk ik nog het meest voor nodig en het is ook een bekende soort van een workout. Voor rennen denk ik dat je best veel uithoudingsvermogen nodig hebt. Ik heb het een tijdje gedaan en vond het heel leuk, maar op een begeven moment had ik geen motivatie meer. Ik heb een keer in de duinen gerend wat echt héérlijk was! Het is ook best wel ontspannend.

5

Tip 5 Wandelen

Tja, beweging is beweging. Ik vind het soms echt heerlijk om een rondje rustig te lopen en een frisse neus te halen.

Ik hoop jullie een beetje geïnspireerd te hebben!

Wat is jullie favoriete manier om je beweging te krijgen?

Liefs,

Daphne

Previous Post Next Post

You Might Also Like

1 Comment

  • Reply Elke 11 januari 2015 at 14:19

    Leuke tips en een fijne inspiratiepost!:)

  • Leave a Reply